Covid19 - Coronavirus

Rubix is open voor zaken

We hebben stappen ondernomen om ervoor te zorgen dat het risico van het coronavirus nauwlettend in de gaten wordt gehouden en zorgvuldig wordt beheerd. Dit omvat het veiligstellen van de beschikbaarheid bij onze leveranciers en het identificeren van alternatieve inkoopopties, voor het geval deze nodig zijn.

Zoals u kunt verwachten, werken we er hard aan om het risico op besmetting voor onze collega's en de mensen met wie we zaken doen te verminderen.
We blijven operationeel en staan klaar om onze klanten te bedienen.

Bescherming van onze collega’s en klanten

De gezondheid en veiligheid van onze medewerkers en de mensen met wie we zaken doen is onze topprioriteit.

De situatie van het coronavirus verandert dagelijks en we vragen alle collega's om het advies van de relevante nationale gezondheidsautoriteit op te volgen, ondersteund door duidelijke richtlijnen en instructies van onze leidinggevende teams.
Zoals altijd werken we nauw samen met onze klanten om hun bedrijf in beweging te houden.

Daar waar onze klanten aanvullende maatregelen hebben getroffen, zullen al onze  collega's op die klantlocaties aan die eisen voldoen.
We zijn ons bewust van de hygiënemaatregelen overal en onze collega's werken vanuit huis waar het mogelijk en gepast is.

Het bedrijfscontinuïteitsteam van de Groep komt dagelijks bijeen om de impact op onze mensen, klanten en toeleveringsketens te monitoren.

Bescherming van levering van producten en services

Rubix is de grootste distributeur van industriële producten en diensten in Europa. Voor veel van onze toonaangevende leveranciers zijn wij hun grootste Europese klant. Dit stelt ons in staat om de bevoorrading veilig te stellen op een manier die vele anderen niet kunnen.

We maken gebruik van de gezamenlijke technische expertise, kennis en ervaring van 8.500 collega's in 22 Europese landen om alternatieven te vinden als er bevoorradingsproblemen zijn.
We stellen vast dat de vraag naar maskers, overalls, brillen en wegwerphandschoenen een ongekend niveau heeft bereikt.
We stellen ook vast dat de vraag naar handdesinfectiemiddelen snel is toegenomen. Hoewel de productie niet op dezelfde manier is geconcentreerd als bij andere hygiëneproducten, zijn de doorlooptijden verlengd.
Wij maken gebruik van onze marktleidende positie om het risico van prijsstijgingen te helpen beheersen en om te proberen het aanbod te beschermen door in elk land voorraden aan te leggen.

Wij blijven ons inzetten om onze klanten en medewerkers te helpen de wielen van de industrie door heel Europa draaiend te houden. Om te bespreken hoe we u kunnen ondersteunen om de wielen van uw bedrijf draaiend te houden, kunt u contact opnemen met uw lokale vestiging of eigen accountmanager.

Voor een volledige lijst van onze toonaangevende leveranciersmerken, inclusief onze exclusieve merken, klikt u hier https://www.rubix-group.com/leading-suppliers/

17 maart 2020

Coronavirus – V&A voor klanten

Klanten stellen veel goede vragen over de impact van het coronavirus op hun bedrijf, onze medewerkers en onze leveranciers. Hier geven we antwoord op de meest voorkomende vragen die we tot nu toe hebben gezien. Als u nog meer vragen heeft, kunt u een e-mail sturen naar: Covid19@rubix-group.nl. We zullen u rechtstreeks een antwoord sturen of dit combineren met andere vragen en deze lijst updaten.

  1. Blijven de medewerkers de locaties van klanten bezoeken om de vending machines bij te vullen?
    Tenzij u de toegang tot de locatie beperkt, zullen we doorgaan met het aanvullen van vending machines zoals gebruikelijk.
  2. Blijven we leveringen ontvangen?
    Jazeker.
  3. Wat als klanten niet willen tekenen voor een pakje op een scherm?
    We zijn ons ervan bewust dat sommige klanten de schermen niet graag aanraken als gevolg van de publiciteit die meldt dat de schermen ziektekiemen dragen. We vragen klanten minimaal om het papier te ondertekenen en de bezorger moet een foto van het ondertekende papier maken voordat hij het papier teruggeeft aan de klant voor zijn administratie.
  4. Waar kan ik een update krijgen over producten waar veel vraag naar is, zoals handreinigers en gezichtsmaskers?
    Het aanbod van deze producten wordt in veel Europese landen beïnvloed door het overheidsbeleid. Neem contact op met uw lokale vestiging of accountmanager.
  5. Hoe kom ik erachter of jullie een voorraad hebben van producten waar veel vraag naar is, bijvoorbeeld handreinigers en gezichtsmaskers?
    U kunt de webshop online bekijken of met uw contactpersoon spreken. In veel markten zijn deze artikelen al veilig gesteld om de volksgezondheid te beschermen. Elke voorraad die beschikbaar blijft, zal online zichtbaar zijn.
  6. Kunt u nog steeds de orders uitleveren vanuit de distributiecentra?
    Ja, we leveren de orders nog steeds op tijd en volledig uit.